I. Az ember lerészegedik, így kizárván a valóságot hullámzik a szavakon, amiket már egyáltalán nem is ért. És mivel ilyenkor az emlékek előszeretettel pattannak le az agy etil által leeresztett vasfüggönyéről, a gondtalanság, ha csak időlegesen is, de garantált.
II. Esteleg más hangulatnövelő szerekhez nyúl a nép. Nos erről csak annyit, hogy a hatás itt is hasonlatos az első pontban felvázoltakhoz, természetesen vannak nyilvánvaló különbségek.
III. Végül előállhat az az érdekes szituáció, hogy az ember annyira lebénul az őt érő ingerektől, hogy csak ül és mint valami sokatlátott filozófus nagyokat hümmög az éppen előtte összeső részeg haláltusáján.
Nyilván ez nem teljes kép. A boldogan beszélgető társoságok a reklámarcok. Rájuk tekintve nyer erőt újabb körre az arcszeszesüveget szorongató punk, vagy éppen, hogy egy barátom szófordulatával éljek, a fakanállal ereit vagdosó emós. Ezeket a vidám pontokat szúrják ki a túristák, a partifotósok, meg a zsebtolvajok is. Nem egy állandó réteg, egyszer te, holnap a szomszéd, meg mások.
Hajnalra enyhül a hatás, de ekkor már túl álmos vagy hogy bármibe belekezdj, utolsó erőddel a felkelő napot szidod, hogy már megint a szemedbe süt. Mégis az ember hozzászokik ezekhez az estékhez, sőt függővé válik, hiányoznak neki. Most taulságot is kellene levonni, de ez már nem fog menni, lehet mert nincs is, vagy mert nem érdemel annyit az egész, hogy belemenjünk.
Végül pedig, hogy stílusosan zárjuk le ezt az egészet, a kevésbé kifejtett II. ponthoz egy kis adalék:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.